رزی بارب
نوشته شده توسط : حامد

بارب سرخ (رزی بارب) یکی از بزرگترین گونه های ماهی های بارب از نظر اندازه است که می تواند در طبیعت تا حدود 15 سانتی متر رشد کند.ماهی نر دارای رنگ ترکیبی قرمز و طلائی است و دارای رنگ سیاه بر روی باله های پشتی می باشد.ماهی ماده فاقد رنگ قرمز است و عمدتا" طلائی می باشد.

بهترین تانک برای این ماهی،تانکی همراه با گیاه  و حداقل حجم 110 لیتر دارای آب با پی هاش حدود 6 تا 7 می باشد.در آکواریوم این ماهی می توان تخته سنگ نیز قرار داد.اما باید توجه داشت که فضای کافی برای شنای این ماهی وجود داشته باشد.این ماهی دارای خصلت گروهی زندگی کردن است و اگر در آکواریوم از این ماهی به صورت گروهی نگهداری شود مسلما" موجب آزار سایر ماهی ها نمی شوند.

بهترین راه برای جفتگیری از این ماهی این است که یک ماهی نر و دو ماهی ماده در آکواریوم نگهداری شود.همچنین برای تخمریزی باید بستری از سنگریزه های سخت در کف آکواریوم تعبییه شود.پس از تخمریزی نیز باید والدین از آکواریوم خارج شوند تا به تخم ها آسیب نرسانند. بعد از حدودا" 3 روز نوزادان از تخم خارج می شوند.در این هنگام باید آن ها را با نوزاد میگو یا غذاهای بسیار ریز تغذیه نمود.

بارب سرخ نیاز دارد که با غذاهای گوناگون از جمله غذاهای خشک،غذاهای منجمد مانند کرم خونی و همچنین غذاهای زنده مانند میگوی آب شور و نوزاد سایر ماهی ها تغذیه شود.

این ماهی با ماهی هایی همچون گورامی، دمشمشیری، مولی، پلاتی، گوپی، شارک، انواع لوچ ها و کت فیش ها سازگاری دارد



javahermarket



:: بازدید از این مطلب : 735
|
امتیاز مطلب : 29
|
تعداد امتیازدهندگان : 9
|
مجموع امتیاز : 9
تاریخ انتشار : پنج شنبه 14 بهمن 1389 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: